weekje terug

31 mei 2009 - Elangata Wuas, Kenia

Ditmaal weer een berichtje vanuit Kajiado, vanuit de vreselijk trage computers en niet functionerende toetsenborden. Ik ben weer thuis.

Bizar is het wel, ik zweef tussen twee werelden. Ben weer bijna helemaal geintegreerd in de westerse door mijn reis met Nynke. Nederlands praten, roddelen over vrienden thuis, plannen maken. Bovendien is reizen anders, we ontmoetten vooral buitenlanders en zelfs de afrikaners waren westers in denken. Dus stond daardoor met een been alweer in nederland, in mijn hoofd plannen makend over als ik terug ben, dromend over mensen die ik terug zal zien. Anderzijds ben ik weer thuis. 's Ochtends naar buiten lopen en Nkalai begroeten, praten over de nachtelijke hyenabezoek. Halve avond op de rots bij lookout gezeten, pratend met Jose en Nkalai over hyenas, leopards, en leeuwen. Chai maken en merken dat Nkalai op precies de juiste moment binnen komt lopen (ikgrap altijd dat hij het kan ruiken, weet precies wanneer ik thee maak). Soko with many many  people, so many you can hardly manage to talkto them, they almost que up. Discussing the rain, for there has been a big rain here, and Elangata Wuas, Kudu hills and mile 46 are pretty green! En zo snel ben je weer in je eigen ritme hier.  Maar tegelijkertijd blijft er een beetje reserve in mijn hoofd, af en toe dagdroom ik en merk dat mijn gedachten naar Nederland terugkeren. Maar ik ben ook avonden hevig van slag om het afscheid nemen. Ik kan het niet goed omschrijven, maar loop een beetje gedesorienteerd rond.

Wat ook meehelpt is dat er twee nieuwe meiden zijn, Julia en Alana. Ze zijn Canadees en hebben vanaf het begin een bondje gesloten met mijn mede intern, Julia. Ik kan niet erg goed met ze odnerweg, ze hebben een goede vibe samen en geen derde nodig. daarnaast komt alle strijd en alle botsingen die ik met julia gehad heb in alle hevigheid weer naar voren.  jammer, want het is toch een bijzondere ervaring die we hier samen gedeeld hebben. gelukkig zijn ze nu eventjes aan het reizen (waarheen? geen idee, wilden ze niet zeggen. met wie? once again, no clue...), dus mag ik een beetje mijn tijd hier in mijn eentje afsluiten, zoals ik hier ook veel gezeten heb.

Hoe het ook zij, ik geniet enorm. Binnenkort nog eenmaal langs Elijah's nieuwe boma, thee drinken. Kadootjes vergeven en werk afmaken. Love being here, and love coming home. Homehome.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. liseth:
    31 mei 2009
    Hee Els!!

jaah bijna weer thuis:)
    Geniet nog maar even goed van je paar laatste dagen daar!
    tot heel snel:)!
    xx liseth
  2. Simke:
    2 juni 2009
    hey!

Leuk dat je er weer bijna bent!!! we missen je heel erg!!
    Heb je je doelen bereikt met deze reis (lau).
    Geniet nog van de laatste daagjes en een fijne en goede vlucht!!

liefs,
  3. Janita:
    3 juni 2009
    Hej Els!
    Je verhalen vond ik erg leuk om af en toe te lezen! Je hebt veel gezien en meegemaakt, en het is vast ook wel fijn om weer naar huis te gaan.
    Graag hoor ik leuke anekdotes van je als je weer terug bent :-)
    Liefs, Janita